Viac info

DesignLab by CIKE x Milk

O programe

DesignLab bol polročný program pozostavajúci zo série workshopov pre grafických dizajnérov, ktoré viedol umelecký riaditeľ etablovaného štúdia Milk. Cieľom bolo poskytnúť mladým dizajnérom z celého Slovenska jedinečnú príležitosť nadobudnúť bohaté skúsenosti v oblasti komplexnej vizuálnej komunikácie a obohatiť si tak svoje portfólio, získať konkurenčnú výhodu a nové kontakty.

Priebeh

Vďaka DesignLabu sme spoznali jedenástich mladých talentovaných dizajnérov, ktorí získali jedinečnú šancu učiť sa od človeka s viac ako 20-ročnými skúsenosťami. Počas šiestich celodenných workshopov si prešli účastníci pod vedením mentora viacerými témami, ktoré sú kľúčové pre kvalitnú vizuálnu komunikáciu na profesionálnej úrovni. Mnohé z nich boli doplnené aj o poznatky prizvaných expertov z praxe. Pozvanie prijala napríklad Lucia Pašková, vtedajšia riaditeľka úspešnej firmy CURADEN Slovakia.

  • Kto je dizajnér a čo by mal ovládať?

Všeobecný workshop, ktorého cieľom bolo vysvetliť základy dizajnu. Bol to teoretický úvod do toho, čo je dizajn a kto je dizajnér, aké zručnosti by mal ovládať, čo je to vizuálna komunikácia a aké sú jej presahy a ciele.

  • Základné znalosti podnikania

V rámci tohto workshopu sa účastníci venovali nastavovaniu si cieľov a procesov, projektovému manažmentu, plánovaniu, krízovému a finančnému manažmentu. Ako naceňovať a správne ohodnotiť prácu a klientský servis? Ako si budovať vzťah s klientom a komunikovať s ním? Ako na internú komunikáciu a ako si nastaviť štruktúru firmy?

  • Cieľové publikum a základné princípy komunikácie a marketingu

Ako správne identifikovať cieľové publikum a spoznať jeho potreby, ako ho osloviť a udržať si ho? Počas tohto workshopu sa venovali nastavovaniu si priorít, identifikácii objemu práce a základom marketingu.

  • Budovanie brandu

Ako komunikovať biznisové ciele prostredníctvom dizajnu? Ako vzniká značka a čo ju robí silnou? Aké sú základy brandingu, princípy a metódy pri tvorbe značky?

  • Kreatívny proces

Ako si efektívne nastaviť kreatívny proces od zadania po výsledok, typy kreatívnych prístupov a riešení problému, ako pracovať a tvoriť v tíme, ako zapojiť klienta do kreatívneho procesu?

  • Sales a self-promo

Ako predať seba a svoju prácu a ako si získať a udržať klienta? Ako prezentovať svoju prácu a tvoriť prezentácie?

Program vyvrcholil účasťou na dvojdňovej medzinárodnej konferencii venovanej dizajnu v Bratislave.

Mentor

Martin „Žltý“ Jenča

Mentorom programu bol „Žltý“, ktorý je zakladateľom, hlavným grafickým dizajnérom a umeleckým riaditeľom štúdia Milk. Ako spoluorganizátor By Design Conference prináša na Slovensko hviezdy svetového rozmeru. Je šéfredaktorom magazínu Backstage Talks. V neposlednom rade je spoluzakladateľom agentúry Folk, ktorá sa venuje systematickej propagácii dobrých myšlienok, produktov a služieb. Štúdio Milk stojí tiež za vizuálnou identitou značiek ako Pohoda Festival, RTVS, Invisible Hotel či Viktor Frešo Book. Viac sa o ňom dozvieš v tomto článku.

Výstupy

Vďaka tomuto programu nastala pre vybrané firmy výnimočná šanca využiť kreatívny tím vo veľmi silnej zostave na riešenie ich problémov. Do programu za zapojila napríklad firma GlobalLogic, ktorej účastníci pod vedením mentora pomohli so zadefinovaním cieľového publika a navrhli zmeny v brandingu.

Myšlienka DesignLabu spočívala vo zvýšení kvality lokálnej dizajnérskej produkcie a podporení celkovej propagácie kultúrneho a kreatívneho priemyslu na Slovensku. Našou úlohou bolo pôsobiť ako facilitátor a umožňiť zmenu, spájať disciplíny a sektory s jednoduchou víziou – posúvať mesto Košice vpred. Pozri si grafiky, ktoré dizajnéri pripravili na záver programu.

Minulé ročníky

Silvia Vargová

Pracuje ako freelancerka a špecializuje sa hlavne na knižný dizajn, predovšetkým na detské knihy, ale aj na vizuálnu identitu a printy všeobecne. V DesignLabe chcela nadobudnúť poznatky, ktoré by mohla aplikovať do svojej praxe. Páčila sa jej možnosť konzultácie s odborníkom, ktorý má roky skúseností a nestráži si svoje know-how ale naopak, zdieľa ho s ostatnými. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Anna Hájková

Produktová dizajnérka Aňa má na svojej práci najradšej, keď vidí úspešné výsledky a najviac oceňuje, ak jej klient dopraje voľnosť v kreativite. Je spoluzakladateľkou košického umeleckého vydavateľstva Citrón, ktoré pomáha prezentovať tvorbu mladých ilustrátorov a grafických dizajnérov. Do DesignLabu sa prihlásila preto, aby sa vo svojej práci ďalej rozvíjala. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Samuel Kušnír

Po skúsenostiach s prácou v reklamných agentúrach si Samo založil vlastné dizajnérske štúdio v Poprade so zameraním na printovú komunikáciu. Do DesignLabu sa prihlásil, pretože cítil potrebu odbornejšieho vedenia. Ocenil najmä mentoring, pretože sa naučil, ako si upratať vlastné podnikanie tak, aby malo hlavu a pätu. Prečítaj si viac o jeho tvorbe v tomto článku.

Katarína Jančovičová

Katka sa stala dizajnérkou, pretože ju bavilo riešiť problémy, analyzovať a napomáhať dobrému výsledku. Do DesignLabu sa prihlásila za účelom zlepšenia samej seba nielen ako dizajnérky, ale aj ako podnikateľky, pre ktorú je dôležité efektívne plánovanie a komunikácia s klientmi i dodávateľmi. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Kristína Šebejová

Počas štúdia vystriedala niekoľko druhov dizajnu od všeobecného cez grafický, až po typografiu a sadzbu textu. Záľubu v písaní sa jej ešte na vysokej škole podarilo pretaviť do jedinečných novín Ta Take Town o Prešove, ktoré úspešne vydáva už piaty rok. Do DesignLabu sa prihlásila preto, že pre odlíšenie sa od konkurencie považuje za nevyhnutné neustále sa zlepšovať a učiť sa nové veci. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Silvia Podoláková

V minulosti sa venovala školeniam projektového a strategického manažmentu. Vďaka potrebe vytvoriť webovú stránku pre jedného z jej vtedajších klientov objavila vášeň pre dizajn. Okrem získania nových vedomostí chcela počas DesignLabu premeniť svoje krátkodobé ciele na dlhodobé. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Štefánia Sekanová

Štefánia je vyštudovaná produktová dizajnérka s vášňou pre grafický dizajn. Pracuje na vlastnom podnikaní, kde tieto dve oblasti prepája a formuje do podoby výrobkov a hračiek pre bábätká i ilustrovaných produktov z papiera. Do DesignLabu sa prihlásila, pretože v ňom videla šancu posunúť sa bližšie k svojmu cieľu. Naučila sa lepšie klásť otázky klientovi a pýtať sa správne, vďaka čomu dokáže lepšie identifikovať jeho potreby. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Matej Klíč

Kreslenie bolo odjakživa jeho koníčkom. Neskôr sa vyprofiloval na grafický dizajn a ilustráciu, ktorým sa venuje dodnes ako freelancer. Vďaka DesignLabu spoznal nový rozmer dizajnu, čo je preňho ako freelancera skúsenosť na nezaplatenie. Prečítaj si viac o jeho tvorbe v tomto článku.

Katarína Rybnická

Napriek tomu, že dizajnérskej práci sa venuje už dlho, len prednedávnom sa rozhodla založiť si vlastné dizajnérske štúdio. Katka tiež facilituje workshopy v sieťotlačovej dielni v Šopa Gallery. Tvrdí, že v DesignLabe zistila, že niektoré problémy majú všetci spoločné, preto je rada, že sa im hlbšie venujú. Príjemným bonusom pre ňu boli ďalší účastníci, pretože spoločne vytvorili veľmi príjemnú atmosféru počas trvania celého programu. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

Roman Juhás

Roman si spolu s Martinom Kossuthom, kamarátom zo strednej školy, založil vlastné dizajn štúdio v Košiciach. Zameriava sa na praktické a použiteľné veci ako print, digital, marketingové stratégie a všeobecne komplexné projekty spojené s budovaním značky. Romana na DesignLabe najviac zaujal mentor Martin „Žltý“ Jenča spolu s jeho štúdiom Milk, ktoré je svojou špecializáciou veľmi podobné tomu jeho, akurát s niekoľkoročným náskokom v poznatkoch aj v úspechoch. Prečítaj si viac o jeho tvorbe v tomto článku.

Dominika Čupková

Venuje sa hlavne tvorbe vizuálnej identity a ilustráciám, no baví ju typografia a láka knižný dizajn. Do DesignLabu sa prihlásila, pretože workshopy s profesionálmi považuje za najlepší spôsob, ako získať reálne skúsenosti v praktickom odbore. Nadobudnuté know-how sa jej zíde aj pri realizácii jej najväčšieho pracovného sna – založiť si vlastné dizajn štúdio. Prečítaj si viac o jej tvorbe v tomto článku.

V prípade akýchkoľvek otázok nám pokojne napíš.

Napíš nám

Partneri