Contact us

DesignLab by CIKE x Milk

O projekte

DesignLab bol sériou workshopov pre grafických dizajnérov vedených art directorom štúdia Milk. Mladé dizajnérske talenty z celého Slovenska získali jedinečnú príležitosť nadobudnúť bohaté skúsenosti v oblasti komplexnej vizuálnej komunikácie. Obohatili svoje portfólio, nadobudli konkurenčnú výhodu a za krátky čas získali nové kontakty. Zároveň tieto získané skúsenosti uplatňili na konkrétnych zadaniach pre firmy a organizácie už počas samotného programu .

Spolu so štúdiom Milk sme zorganizovali dokopy 6 celodenných workshopov. Jednotlivé workshopy doplnili o svoje poznatky z praxe aj iní experti, ako napríklad Lucia Pašková z úspešnej firmy CURAPROX. Highlightom DesignLabu bola účasť na medzinárodnej By Design Conference v Bratislave, po ktorej účastníci získali relevantnú spätnú väzbu na svoju prácu.

Kto bol mentorom?

Martin „Žltý“ Jenča

Hlavným mentorom bol Martin Jenča a.k.a. Žltý, ktorý je zakladateľom, hlavným grafickým dizajnérom a umeleckým riaditeľom štúdia Milk. Ako spoluorganizátor a kurátor konferencie By Design prináša na Slovensko hviezdy svetového dizajnu. Je šéfredaktorom magazínu Backstage Talks, ktorý sa venuje tomu, ako môže dizajn zmeniť biznis k lepšiemu. V neposlednom rade je spoluzakladateľom agentúry Folk, ktorá sa venuje systematickej propagácii dobrých myšlienok, produktov a služieb. Štúdio Milk stojí tiež za vizuálnymi identitami značiek ako Pohoda Festival, STV1/STV2, Invisible Hotel či Viktor Frešo Book. 

Ako prebiehal DesignLab?

  • Kto je dizajnér a čo by mal ovládať

Všeobecný workshop, ktorého cieľom bolo vysvetliť základy dizajnu. Bol to teoretický úvod do toho, čo je dizajn a kto je dizajnér, aké zručnosti by mal dizajnér ovládať, čo je to vizuálna komunikácia a aké sú jej presahy a ciele.

  • Základné znalosti podnikania

Ako si nastaviť ciele a procesy, projektový manažment? Ako na plánovanie, timing, krízový manažment a finančný manažment? Ako naceňovať a správne ohodnotiť prácu a klientský servis? Ako si budovať vzťah s klientom a komunikovať s ním? Ako na internú komunikáciu a ako si nastaviť štruktúru firmy (tím a role)? Freelancing vs. práca v agentúre?

  • Cieľové publikum, základne princípy komunikácie a marketingu

Ako správne identifikovať cieľové publikum a spoznať jeho potreby, ako ho osloviť a udržať si ho, strategické a marketingové plánovanie? Nastavovanie priorít, identifikácia objemu práce, základy marketingu.

  • Budovanie brandu

Ako komunikovať biznisové ciele prostredníctvom dizajnu, základy brandingu? Ako vzniká značka a čo ju robí silnou, základné princípy a metódy pri tvorbe značky?

  • Kreatívny proces

Ako si efektívne nastaviť kreatívny proces od zadania po výsledok, typy kreatívnych prístupov a riešení problému, ako pracovať a tvoriť v tíme, ako zapojiť klienta do kreatívneho procesu?

  • Sales a self-promo

Ako predať seba a svoju prácu a ako si získať a udržať klienta? Ako prezentovať svoju prácu a tvoriť prezentácie?

Účastníci

Vďaka DesignLabu sme spoznali jedenástich mladých talentovaných dizajnérov, ktorí získali jedinečnú šancu učiť sa od človeka s 20-ročnými skúsenosťami.

Spájame disciplíny pre inovácie

Myšlienka DesignLab-u spočíva vo zvýšení kvality lokálnej dizajnérskej produkcie a podporenie celkovej propagácie kultúrneho a kreatívneho priemyslu na Slovensku. Creative Industry Košice je v tomto prípade facilitátor. Umožňujeme zmenu, spájame disciplíny a sektory s jednoduchou víziou – posúvať mesto Košice vpred.

Partneri