CITRÓN: „Escalator nám poskytol triezvejší názor na veci.“

CITRÓN vznikol ako bakalárska práca vyfabulovaného vydavateľstva. Po roku bola aj prvá kniha tohto doposiaľ neexistujúceho vydavateľstva pretavená do reality a neskôr ocenená titulom najkrajšia kniha Slovenska. Práve to vzbudilo záujem okolia a Citrón sa tak stal symbolom sloganu „Fake it till you make it!“

Ich snom bolo vybudovať vydavateľstvo, v ktorom by mohli dizajnovať a ilustrovať knihy ich srdcu blízke. Svoju prácu chceli prezentovať a predávať na profi úrovni. Od účasti v Escalatore očakávali, že v rámci svojej organizácie zapracujú na  plánovaní, získajú prehľad v podnikaní a použijú to vo vlastnom projekte. Chceli získať nové podnety a nápady pre budúcnosť aj od kolegov z iných sektorov.

Citrón reprezentovala Katka Rybnická, ktorej posun počas tohto programu možno považovať za najvýraznejší. Takmer okamžite sa prestala venovať svojmu pôvodnému plánu, pretože zistila, že oveľa dôležitejšie je pre ňu budovať si vlastnú značku. Na druhej strane si uvedomila mieru procesov a posunov, ktoré treba robiť preto, aby bola jej práca komplexná, nie len povrchová. To ju viedlo k zredukovaniu vlastných aktivít v zmysle hesla: ,,Slow down!”

Odtrhnutie sa od pracovného prostredia v rámci Study Weeku pre ňu znamenalo prebytok voľného času, vďaka ktorému mohla networkovať a nachádzať nové uhly pohľadov na svoju prácu od kolegov z iných sfér. Naučila sa triediť si myšlienky, úlohy a rozlišovať, ktoré sú medzi nimi skutočne prioritné.

Katka sa naučila orientovať v byrokracii. Zatiaľ, čo mnohí riešili stagnáciu organizácie, ona riešila základné veci, ako zariaďovanie vlastných priestorov a nákupy nábytku do kancelárie. Sama vraví, že Escalator jej poskytol triezvejší názor na veci a vystríhal ju pred bezhlavým vhupsnutím do vecí, ktoré sa nemusia podariť.

„Ospravedlnením nepodarených vecí nie je, že ľudia nemajú radi nezávislú kultúru len preto, aby košickí hipsteri neboli smutní. Na veci sa treba pozerať triezvo.“

Katka Rybnická