Magdaléna Haľková
30.09.2016
4 min

Generation 2020 vytvorila negenerické prototypy

Druhé stretnutie kreatívnych tímov Generation 2020 poslúžilo k otestovaní ich doterajších riešení a tvorbe prototypov.

Od prvého stretnutia kreatívnych tímov v projekte Generation 2020 prešli tri mesiace. Tri mesiace príprav a stretávaní, počas ktorých sa päť zadaní vyvíjalo a niektoré bolo potrebné aj redefinovať. Septembrové dvojdňové stretnutie, zamerané na tvorbu prototypov riešení, tak prinieslo priestor doterajšie nápady otestovať a nechať si poradiť aj od členov z iných tímov. 

Tím Different z bardejovskej Bašty od posledného stretnutia pracoval v dvoch líniach. Jednou ostáva projekt zateplenia jej priestorov a druhou sa stala komunikačná stratégia. Počas prototypovacieho stetnutia prišli s návrhom crowdfundingovej kampane. Jej výhodou je, že jednak ide o spôsob ako zviditeľniť Baštu aj ako získať financie na plánované zatepľovanie.
 
Mladý tím Getragu si na účastníkoch otestoval ako by mal vyzerať formulár zlepšovacích nápadov od zamestnancov. Pretože chcú, aby sa zrýchlil a zefektívnil proces, kedy sa má nápad transformovať až do vylepšenia výrobného procesu, tak tiež využili prítomnosť účastníkov z iných tímov. Tí si formulár prešli a poskytli nápady na zlepšenie nielen obsahu, ale aj formy, ktorá zďaleka nemusí byť papierová. Počas testovania tak začali uvažovať nad tvorbou mobilnej aplikácie či inštruktážneho videa o japonskej filozofii Kaisen, ktorá slúži na aplikáciu zlepšovacích nápadov zamestnancov vo veľkých firmách.
 
Občianske združenie Barlička pracuje od júna na získavaní dobrovoľníkov. Ich stratégiou sú nábory na vysokých školách, kde chodia prezentovať svoje aktivity a prácu dobrovoľníkov. Na prototypovacom stretnutí preto využili príležitosť a pred účastníkmi simulovali prezentáciu, s ktorou školy navštevujú. Cenné rady kreatívnych tímov pomohli nájsť slabé stránky a prísť s nápadmi na jej vylepšenie.
 
Jedným z tímov, u ktorých bolo potrebné redefinovať zadanie je Karma Recharger. Počas leta nadviazali spoluprácu s Dobrovoľníckym centrom Košického kraja,  ktoré už dlhšie pracuje na systéme dobrovoľníctva. Vkladom tímu mladých kreatívcov  do tejto spolupráce by mal byť systém odmeňovania ľudí, ktorí sa stanú dobrovoľníkmi a zvýšia si tak svoju karmu. Tím počas dvojdňového prototypovania pripravil aj návrh aplikácie, kde si dobrovoľníci vyberajú odmeny formou e-shopu.
 
Zadanie tímu Granárium sa počas leta zmenilo asi najviac. Doteraz sa sústreďovali na tvorbu marketingovej stratégie, pre rozvoj „slovenského toskánska” v Jablonove nad Turňou. Analýzou kreatívny tím ale prišiel na to, že aby bola kampaň úspešná, je potrebné, aby bola súčasťou širšieho plánu rozvoja Granária. Výsledkom preto bol opätovný rozbor potrieb zadávateľa, ktorý nasmeroval pozornosť tvorivého tímu aj na jeho biznis plán. Začali preto uvažovať nad tvrobou metodiky, aby si mohli v Granáriu chýbajúci biznis plán pripraviť.
 
Mladí ľudia majú v projekte Generation 2020 príležitosť získať skúsenosti od odborníkov, nové kontakty, ale najmä prejaviť svoj kreatívny potenciál. Popri stretnutiach piatich kreatívnych tímov, ktoré pripravujeme v Creative Industry Košice, sa stále rozvíja aj cezhraničná spolupráca s Ukrajinou.

Pod vedením Karpatskej nadácie, rieši aj túto tému tím mladých ľudí a ich projekt nazvali Gen We. Tešíme sa, že nás prišli navštíviť a tiež sa zúčastnili  prototypovacieho workshopu. Nielenže pomohli tímom pri testovaní, ale predstavili im  ciele a plán rozvoja spolupráce mladých Slovákov a Ukrajincov. Viac o GenWe nájdete na genwe.guru, alebo facebooku



Toto podujatie bolo súčasťou projektu Generation 2020, ktorý realizuje Karpatská nadácia s partnermi Creative Industry Košice, n.o., Karpatská nadácia Ukrajina, Basen, Nórsko.
Publicita pata_SK