Magdaléna Haľková
06.07.2016
5 min

Za dva dni sme nakopli Generation 2020

Mladí ľudia ešte nie sú viazaní dennou rutinou a často prinesú nový pohľad na vec, ktorá upadá do stereotypu a nerozvíja sa. Prvé veľké stretnutie Generation 2020 s výstižným názvom “Kick off” bolo o dolovaní práve tejto tvorivej energie.

Projekt Generation 2020, ktorého hlavným partnerom je Karpatská nadácia je o rozvíjaní potenciálu mladých ľudí riešiť reálne zadania organizácií a firiem. Rovnako ide aj o rozvíjanie medzinárodnej spolupráce, keďže všetky aktivity prebiehajú tak u nás, ako aj u našich partnerov na Ukrajine.

Zmena je stabilnou súčasťou Generation. Idey reformujú nás a my reformujeme idey. Všetko je dynamické, pretože je to o kreativite a mladých ľuďoch. O zážitku z prijatia výzvy a vytvorení riešenia v tíme.” (Silvia)

V piatok sme sa na Kick off stretnutí venovali najmä spoznávaniu sa a budovaniu tímu. Dopadlo to tak, že už v piatok popoludní sa v priestoroch Woontu pohybovali jednotlivci, ktorí sa neváhali pristaviť pri komkoľvek, vypýtať si radu, alebo rozhovorom rozvíjať nápady. Každý z tímov tiež dostal za úlohu vymyslieť si reklamnú kampaň. V duchu metódy human centered design prišiel v sobotu na rad experiment, kedy si tímy vymieňali zadania medzi sebou. Museli si ich zaslúžiť, pretože ak mali záujem o konkrétne zadanie, tak si ho museli vybojovať nepriestrelnými argumentmi.

„Za hodinu sme vyriešili to, čo v Barličke riešime už pol roka.” (Lukáš)

Prešovské občianske združenie prišlo so zadaním budovania dobrovoľníckej komunity. V Barličke pracujú s mladými ľuďmi s telesným postihnutím, ktorí by chceli viesť úplne normálny život bez bariér, ale predsa od budúcnosti neočakávajú veľa. Akceptácia verejnosti by ich však mohla povzbudiť a dobrovoľníci by mali byť ich kamarátmi. Po "výmene zadaní” sa Barličky ujal tím Getrag. Prišli s heslom "Odhoďte barličku” a sviežim pohľadom na to, ako by sa v zbieraní dobrovoľníkov mohli využiť sociálne médiá a ako témou zaujať mladých.

„Nebuď zlovoľník. Buď dobrovoľník.” (Erik)

Bardejovská Bašta chcela v zadaní pracovať na nastavení crowdfundingovej kampane, aby mohli priestory zatepliť a pripraviť sa na zimu. S pomocou tímu Granárium, ale odchádzali s množstvom nápadov na tvorbu programu, marketingovej stratégie, podujatí a jedným z výstupov bolo aj zbavenie sa "strachu" zo zimy a vytvorenia z tejto zdanlivo nevýhody - atrakciu. Winter is coming….a čo?

„Veľmi sa mi páčil tím Granárium - sú to bojovníci.” (Ivana)

Granárium je miesto ako z rozprávky. Dokonca sa na miesto kde sídlia, jedna rozprávka aj viaže. Nečudo, že sa z nich stali miláčikovia zadaní a keď sa malo rozhodnúť, kto prevezme tvrobu ich marketingovej stratégie, tak sa bojovalo do poslednej chvíle. Nakoniec sa ich ujal tím Karma. Aj keď sa mohlo zdať, že takéto miesto sa musí predávať samo, výsledkom bol komplexný materiál, s ktorým môže Granárium pracovať pri tvorbe vízie a mise, pri komunikácii jednotlivých produktov, ktoré ponúkajú či obsahu, ktorý pridávajú na stránku a sociálne siete. 

„Oťukali sme sa, mali sme sa fajn.” (Igor)

Téma dobrovoľníctva sa vyskytla asi najčastejšie. U Karmy je to v podstate základ toho, o čo im ide. Ako ale nastaviť systém, ktorý prevedie nových používateľom ponukou a bude s nimi aktívne pracovať a zapájať ich aj naďalej? Tím Barlička, ktorý sa k výzve dostal pri “výmene zadaní" tiež prišiel s konkrétnym nápadom riešenia. To už zahŕňalo veci ako text kontaktného e-mailu, jeho periodicitu či ako by mala ponuka dobrovoľných aktivít vyzerať na stránke.

Spoznali sme sa, naučili pracovať v tíme – nájsť kompromis.” (Denisa)

Výzvou pri Getragu je skvalitnenie pracovného prostredia veľkej firmy vďaka nápadom od samotných zamestnancov. K zadaniu sa dostal tím Bašty, ktorý sa cez SWOT analýzu pozrel na to, kde sú silné a slabé stránky, možnosti a riziká takéhoto systému. Prišli s podnetmi ako zlepšiť firemnú komunikáciu zdola-nahor, ako vylepšiť implementovanie nápadov do procesu či akým spôsobom motivovať zamestnancov a nastaviť systém odmeňovania. 

Na začiatku prišli nejakí ľudia, no na konci vznikol jeden živý organizmus. Kolektívny a organicky fungujúci celok. Najbližšie veľké stretnutie Generation 2020, ktorú nájdete aj ako Generation We je naplánované na september, ale tímy sa rozhodli stretávať aj počas leta. Ak by ste ešte mali záujem zapojiť sa, napíšte Silvii na: silvia.sokolova@cike.sk

Tešíme sa na vás: Igor-Katie-Nati-Vilo-Filip-Ivana-Janka-Veronika-Frederik-Lukáš-Denisa-Veronika-Janka-Jakub-Marianna-Vlado-Maja-Renáta-Sebastián-Marek-Sofia-Monika-Barbora-Braňo-Erik-Silvia-Baška-Maggie-Dušan-Veronika-Iveta-Katka-Ruslan-Dmytro-Jaro-Janka-Lenka-Veronika



"Kick off meeting" bol súčasťou projektu Generation 2020, ktorý realizuje Karpatská nadácia s partnermi Creative Industry Košice, n.o., Karpatská nadácia Ukrajina, Basen, Nórsko.
Projekt je financovaný z Nórskych grantov, Slovensko - Ukrajina: Spolupráca naprieč hranicou. Výška NFP: 297 088 EUR. Celkový rozpočet projektu: 330 097 EUR. www.norwaygrants.sk

Publicita pata_SK