Jana Feťkovská
05.02.2016
3 min

Reklama na instagrame má rozprávať príbeh // zápisky z Marketing festivalu

Pavlína Louženská je marketingová riaditeľka najväčšieho českého online obchodu s módou - Zoot. Na na Marketing festivale v Brne predstavila prípadovú štúdiu, v ktorej vyrozprávala zaľúbený príbeh o tom, ako sa naučiť milovať reklamu na Instagrame.


Prečo je Instagram ako platforma stále dôležitejší a prečo luxusné módne značky dosahujú ďaleko vyšší engagement so zákazníkmi ako akékoľvek iné sociálne médiá?

Love makes you rich. 10 times ROI richer.

Pavlína sa podelila s veľmi zaujímavými výsledkami z ich kampane na Instagrame, keď iba za 4 týždne a 1500 € zasiahli až 237 000 užívateľov Instagramu, čo je viac ako tretina aktívnych užívateľov českej komunity.

Bežalo 12 rôznych kreatívnych prevedení, ktoré v priemere získavali 1000 srdiečok a každé z nich zasiahlo približne 70 000 užívateľov. Pre lepšiu predstavu úspechu tejto kampane treba povedať, že získali 2-násobný počet čitateľov ako InStyle alebo časopis Elle pri desatinovej investícií. Aj na Instagrame teda platí, že čím viac lásky rozdáš, tým jej viac dostaneš.

Ďalej nám prezradila, že caruselový typ reklamy má o 30% väčší reach v porovnaní s obyčajnou fotkou alebo cinematographom. Užívatelia Instagramu nechcú vidieť realitu, ale dokonalosť. Keď teda nechcete veľa investovať do kvalitných fotografií, ktoré sú kľúčové, tak máte používať aspoň filtre. Definovala 3P instagramu: Perfect Personal Picture (perfektne personalizované fotky). Taktiež, že najlepšie fungujú: „deti, šteniatka, príbehy a filtre“ a netreba sa ich báť použiť.

Pri plánovaní svojej reklamy na Instagrame rozmýšľajte podobne ako pri hľadaní partnerky na celý život.

- Treba si stanoviť jasnú stratégiu, či hľadáme niekoho na jednu noc, alebo matku svojich detí. Aj keď kampaň zameraná na zlepšenie povedomia o značke môže mať vysoké ROI.
- Nehľadaj ju len v Janáčkovom divadle. Rozhliadni sa aj vonku. Rovnaké je to aj s reklamou: Neobmedzujte sa len na svojich fanúšikov na Facebooku.
- Choď von s Helenkou aj Katkou a ostaň s tou, ktorá ťa očarí viac. To isté s reklamou: A/B testuj svojich užívateľov!
- Nie vždy vtipy vtipné tvojim kamarátom sa zdajú vtipné aj jej. Premýšľaj o svojej cieľovej skupine.
- Určite jej neposielaj rozmazané fotky, kde si opitý. Vieš predsa používať photoshop. To isté v reklame: dokonalá fotka je nutnosť.
- Čím viac fotiek, tým lepšie. (Nie nevyhnutná pravda.)
- Nevykecaj jej hneď všetko na prvom rande, ostaň tajomný.
- Používaj iba 125 znakov a 4 hashtagy. Buď relevantný.
- Nežiadaj od nej aférku na jednu noc ešte predtým, než ju stretneš. Prispôsob svoju komunikáciu na mieru.
- Žiadne agresívne „call to action“, ale príbehy a branding. Nepoužívaj agresívny copywriting.
- Nemusíš sa báť použiť deti, šteniatka a filtre.
- Nerozmýšľaj o Instagrame len ako o samostatnom kanále; ale ako o jednom z hlasov vašej zaľúbenej pesničky.


Instagram je ideálna platforma pre inovatívny storyteling a móda ho naozaj miluje.

Tak ako Zoot rozdáva dobro, tak aj Pavlína nám z pódia rozdala lásku a inšpiráciu. Viac takýchto holiek z marketingu! Štýlovú prezentáciu plnú zajímavých faktov môžete nájsť na instagrame @zoot_mktfest.