Magdaléna Haľková
14.12.2015
4 min

Dvojnásobná porcia kreativity pre Rybu Košice // Creativity for Business

Na výzvu, ktorú sme vyhlásili v septembri zareagovali mnohí. Aj preto sa pol roka v spoločnosti Ryba Košice budú môcť realizovať až dvaja rezidenti - Mária Bujňáková a Viktor Feher.

Biznis a kreativita

“Pozvanie do projektu Creativity for business nás inšpirovalo a videli sme v tom príležitosť pre niečo nové, iné. Hľadali sme spoločný priestor a prienik a našli sme ho v téme ako netradične na zaujímavých miestach a zaujímavým spôsobom priblížiť ľuďom ryby. Pre mnohých je to stále „nepoznaná“ potravina. K tomu nám má poslúžiť umenie, ktoré pri dnešných komerčných reklamných prostriedkoch získava na hodnote. Dokáže viac sprostredkovať emócie medzi našou spoločnosťou a bežnými ľuďmi - myslíme si, že zanechá v hlavách dlhodobé stopy,” hovorí Iveta Štefánová riaditeľka marketingu Ryba Košice.  

Produkty k 70. výročiu 

Jedným z rezidentov je Mária Bujňáková, čerstvá absolventka dizajnu, ateliéru Inovácia na Fakulte umení Technickej univerzity v Košiciach. Jej rezidencia bude zameraná na vytvorenie konceptu vizuálnej komunikácie k 70. výročiu Ryby: „Potešilo ma, že súčasťou zadania je výroba darčekových predmetov, pretože je to oblasť, ktorú som vyštudovala a som v nej viac menej doma." Okrem produktového dizajnu sa Mária venuje aj grafike, preto vie k téme pristúpiť komplexne, a to by malo zabezpečiť pridanú hodnotu  produktov. „Už teraz mám radosť z toho, že sa môj dizajn objaví na rôznych zaujímavých miestach. To je pre každého začínajúceho dizajnéra veľká motivácia." 

Moderné bistro

Druhým rezidentom je Viktor Feher, ktorý je v Košiciach známy najmä svojimi projektmi Street Art Communication či Pyecka gallery. Popritom, že je takisto absolventom Fakulty umení, je aj skúseným šéfkuchárom. Výzva ho zaujala aj kvôli tomu, že bude mať príležitosť prepojiť jeho aktivity a skúsenosti z gastronómie aj umenia. 

Feher sa najbližšieho pol roka bude venovať najmä prevádzkam rýchleho občerstvenia - či už pôjde o ich prostredie, vizuál jedálneho lístka alebo návrhy na recepty, ktoré budú gastronomickým zážitkom: „Mojim cieľom je vypracovať koncepciu moderného bistra s predajňou predovšetkým čerstých rýb a morských plodov, ktoré bude mať zároveň edukatívny charakter so zameraním na zdravú stravu a morské špeciality.” Za účelom získať novú inšpiráciu už Viktor absolvoval aj poznávaciu prehliadku podobných predajní v Budapešti odkiaľ pochádza titulná fotka. V košických prevádzkach spoločnosti Ryba to bude aj o tradičných výrobkoch ako je Treska, ktoré však budú podávané netradičnou formou. 

Otvorení nápadom

Ambíciou je poskytnúť zákazníkom formou aj obsahom viac ako sa očakáva - spojiť zdravé a inovatívne postupy v gastronómii s estetickým zážitkom. „Tešíme sa na „otvorené hlavy“, na nové pohľady, nadšenie. Máme možnosť predstaviť Rybu Košice ako spoločnosť, ktorá hľadá nové cesty. Chceme ponúknuť viac aj mladým ľuďom, ktorí budú mať možnosť u nás pôsobiť, ale aj tým, ktorí nás budú aj prostredníctvom nich sledovať a vnímať. Veríme, že spoločne vytvoríme niečo, čo bude fungovať dlhodobo,” dopĺňa Štefanová.

Tento program sa koná v rámci projektu Creative Industry Toolkit 2015, ktorý je spolufinancovaný dotačným systémom Ministerstva Kultúry Slovenskej Republiky.