Peter Duch
06.12.2015
2 min

Marty Neumeier – Brand nie je logo // Zápisky z Marketing festivalu

"Je absolútne irelevantné, kto bol najlepším rečníkom na tohtoročnom Marketing Festivale v Brne. Všetci boli skvelí a každý rečník svojou témou predstavil obrovskú, viac či menej známu sféru nekonečného vesmíru zvaného online marketing." Píše Peter Duch:

Každý účastník mal však vlastné hodnoty, ciele, smerovanie a každý si tak vzal to svoje. Všetci sme mali pomyselného víťaza či favorita. Tým mojím bol Marty Neumeier, chlapík, ktorý niektorých zaujal tým, že skoro zrazil Steva Jobsa, a iných svojou bibliou brandingu The Brand Gap či jej nedávnou „aktualizáciou“ The Brand Flip. 

Z jeho prezentácie sa dalo odniesť skutočne mnoho a nemá zmysel to nejako zvlášť rozpisovať, koniec koncov všetko sa dá nájsť v jeho knihách alebo na googli. Dôležité však je, že Marty na pódiu neprezentoval teóriu, grafy a vedomosti, ale (tak, ako mnohí ďalší) skutky, fakty a prax. Navyše prax, ktorá síce dobre funguje, no ktorá stále nie je bežnou. A to všetko malo priam magický náboj. 

V krátkosti: 
1. Brand nevytvára marketingové oddelenie, ale zákazníci. Teda:
2. Brand nie je logo. 
3. Brand nie je ani to, čo o firme hovoríme svojím zákazníkom, ale to, čo o firme hovoria oni. 
4. Konkurencia a súboj firiem už dnes neprebieha na poli značiek (brandov), ale na poli kmeňov (tribes) a ... 
5. ... adaptácia sa stáva dôležitejšou, ako kedykoľvek predtým. 
6. Kto dnes chce úspešne rozvíjať svoju firmu a brand, musí načúvať svojím zákazníkom.
7. A musí mať úspešné doplnenú skladačku: Náš brand je jediný _________, ktorý __________
8. Dnes už možno nič nové, ale koľko firiem to však nielen vie, no aj skutočne aplikuje?
9. Tou najdôležitejšou hodnotou a kľúčovým pojmom brandingu je vášeň. A skutočným umením je dokázať ju prebudiť u zákazníkov, potenciálnych zákazníkov, ale aj u kolegov a zamestnancov. 

Dnes mnoho firiem predáva nádej, prázdne slová a slogany, ale koľko z nich prebúdza vášeň? Vo mne ju prebudil Marty a určite aj u všetkých ostatných, ktorým jeho slová padli nie len na klávesnicu, ale aj do srdca. Ďakujem.